fredag 6 juni 2008

Böcker om aktiehandel och om hur du blir rik

Då var sommarläsningen beställd och förutsättningarna optimala. Jag kan nu ligga i hängmattan och antingen förbättra mina aktiekunskaper eller inspireras av en miljardär. Inte illa.

Jag beställde Tradingguiden: allt du behöver veta om finansmarknaden av Jonas Bernhardsson och Så blir du rik av Donald J. Trump. Den första boken har jag hört ska vara bra medan den sista var ett impulsköp till en kostnad av 39 kr. Ordern gick på totalt 268 kr.

Förhoppningsvis kommer det en recension av böckerna efter sommaren. Har ni några boktips får ni gärna föreslå dem. Jag vill gärna bli visare och klokare för varje dag som går och då är läsning ett bra verktyg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Jag har med lite ideer om att det vore bra att lasa lite mer bocker om investeringar, aktier etc. Har inga forslag annu men later dig veta om jag hittar nagot guldkorn
;-)!

Jag ska bli rik sa...

Miss Millionairess, så snällt! Böcker är kanon!

Anonym sa...

Tradingguiden är mkt läsvärd.
Författaren har verkligen känsla för att uttrycka sig och på ett både lärorikt och underhållande sätt förklara aktiemarknaden.

Trump har jag inte läst, kommer nog inte göra det heller ;)

Jag ska bli rik sa...

Familjeekonomi.se, kul att även du säger att den är läsvärd. Ska hämta ut böckerna idag! Spännande.

John Galt sa...

Jag kan rekommendera The Intelligent Investor av Benjamin Graham. En otroligt bra bok om sund aktieinvesting. Den är dock skriven på ganska svår engelska. Lycka till med din resa till rikedom!

Jag ska bli rik sa...

Börsmannen, tack för tipset!