torsdag 5 juni 2008

Hälsan går i första hand

Jag skrev en tenta i skolan idag. Det gick bra tror jag. Vi fick gå hem efter tentan och beordrades att återkomma på tisdag nästa vecka då företagsekonomi står på schemat. Så det blir en extra lång ledighet samtidigt som jag ser fram emot att läsa företagsekonomi på tisdagen.

Tog en lång och härlig promenad hem från skolan efter det. Jag försöker att promenera minst 30 minuter per dag och att hålla en bra kost i övrigt. Hälsan är det viktigaste i mitt liv och det försöker jag att tänka på.

Redan efter sommaren går tankarna mot att börja på gym. Ett träningskort ser jag inte som en utgift, snarare som en investering i mig själv. Det ger mig trots allt något tillbaka som många människor kanske värderar som det viktigaste i livet - en god hälsa.

Många människor är för dåliga på att ta hand om sig själva. En del vet varken vad de äter eller hur kroppen fungerar. Däremot förstår de hur en bil både fungerar och ser ut under huven. Märkligt.

Bara för att man mår bra idag är det inte säkert att man gör det imorgon. Se därför till att smörja kroppen regelbundet både ut- och invändigt. Det tänker jag göra i alla fall.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Växla ner sa...

ha en bra helg

Anonym sa...

Härligt att du är så medveten och börjar spara när du är 21 år. Jag började också då någon gång, men det hela tog inte riktigt fart förrän jag var 24. Så det är 10 år sedan nu.

Vill också önska dig lycka till på din resa.

Kram
Lisa

Jag ska bli rik sa...

Ekonomisanering, tack detsamma - njut av solen.

Jag ska bli rik sa...

Lisa, hoppas att jag tar med mig sparandet även i framtiden, ska försöka att inte slarva. Tack för lyckönskningarna.