tisdag 10 juni 2008

Fotbollen är magisk

Jag har verkligen svårt att studera på kvällarna. Inte konstigt när EM-fotbollen snor min uppmärksamhet varje kväll mellan 17.00-23.00. Allt på TV, Internet och i tidningarna handlar om den stora EM-festen. Har ni blivit lika förtrollade som mig?

Detta inlägg skrivs direkt efter Sveriges inledande 2-0-seger mot grekerna och då har fotbollsfebern stigit mig ännu en nivå. Till viss del är det skönt att lägga fokus på fotbollen istället för på den dystra börsen.

Nästa match som Sverige spelar är på lördag mot Spanien. Fram till dess ska jag försöka studera företagsekonomi, om det går att slita sig från fotbollen det vill säga...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Fotboll är bara kul om man tippat!
Föredrar Ishockey, mer action.

Jag ska bli rik sa...

Sjukpensionären, jag föredrar fotboll, känns mer passionerat på något vis.

vision0.se sa...

Även om den nya lagen ännu inte har några påföljder, vilket bara är en tidsfråga, så attackerar lagen problemet från fel håll. Problemet är att det kostar för mycket för företagarna att ta betalt!

Om målet är ett kontantlöst samhälle med mindre rånrisk och säkrare gator så är Vision0.se lösningen för både företagare och konsumenter.

Vision0.se är en kostnadsfri intresseorganisation som sänker medlemmarnas kortkostnader. Målet är
kortavgifter under 70 öre per transaktion och terminalhyror under 200 kr / månad.
Det kostar inget att vara med och man binder inte upp sig. Och det kostar framförallt inget att läsa mer om det på www.vision0.se.