fredag 13 juni 2008

Törst efter kunskaper

Nu har böckerna äntligen kommit. Jag har redan läst 100 sidor av 400 i Tradingguiden - den går inte att sluta läsa. Hoppas bara att de sista 300 sidorna är lika bra, för då kan jag lätt rekommendera den. Så nu är det inte EM-fotbollen som snor min uppmärksamhet för stunden, utan läsningen.

Jag är ingen bokmal, men skulle allt vilja bli en. Man lär sig så otroligt mycket av böcker samtidigt som hjärnan får stimulans. Jag måste bara bli bättre på att prioritera mer tid åt läsning. Surfa mindre och läsa mer böcker är kanske lösningen?

I samma veva som böckerna kom tecknade jag ett abonnemang av analysprogrammet Hitta kursvinnare som levereras av Aktiespararna. Så här beskrivs programmet:

Vårt analysprogram är ett unikt hjälpmedel i jakten på den perfekta aktien. Hitta kursvinnare är nämligen det enda programmet för svenska aktier som baseras på fundamental aktieanalys. Programmet är också speciellt för sin bredd – du får både tillgång till teknisk analys, avancerad nyckeltalssorterare och portföljhanterare. ”Hitta kursvinnare” är ett användarvänligt program som inte kräver några särskilda förkunskaper. Välj mellan abonnemangstyperna Bas eller Pro.
Jag fick det till ett hyggligt pris, 635 kr, för ett 15 månaders abonnemang. Då ingick ett startpaket med manual, en bok och internetutbildning. Ska bli kul att sätta mig in i programmet, tror att det kan bli ett nyttigt verktyg att använda vid långsiktiga aktieköp. Får återkomma med ett utlåtande när jag använt och lärt mig programmet bättre.

Det kanske finns någon med erfarenheter av programmet?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

En försäljare ringde upp mig från Aktiespararna och ville sälja programmet med. Tackade dock nej.
Men recensera gärna programmet efteråt sedan, skulle vara intressant!
Kanske är värt pengarna ändå?

Jag ska bli rik sa...

Sjukpensionären, jag tror absolut att det kan vara värt pengarna. Utbildningsmaterialet verkar riktigt bra och programmet lätt att förstå.

Anonym sa...

Jag tackade nej till erbjudandet igår. Det är alltför oflexibelt för min smak, jag har testat det i tre månader när jag gick med i Aktiespararna.