onsdag 28 maj 2008

Hur kammar du håret?

Snart är det dags för en klippning. Jag brukar klippa mig ungefär var 6:e vecka till det humana priset 240 kr. Huvudsaken är att man blir nöjd.

Hur som helst så fick jag syn på följande artikel. Enligt en undersökning kammar endast tre vd:ar bland de 50 största företagen sin bena åt höger. Resten kammar den till vänster, som då har kontakt med vänster hjärnhalva, som står för logik och rationalitet. Den högra står för det fantasifulla och känslomässiga.

Jag själv kammar den åt vänster och kommer att göra det även i fortsättningen. Får därför leva med att vara logisk och rationell ett tag till. Och kanske blir man VD en dag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 kommentarer:

Rikframtid sa...

hehe jag kammar åt höger, så det blir nog ingen vd av mig.

Sjukpensionären sa...

Det billigaste är att raka av håret helt. Skönt är det också, speciellt nu när det är sommartider (:

Jag ska bli rik sa...

Rikframtid, du kan ju byta håll på benan om du ska på en anställningsintervju för ett VD-jobb.

Sjukpensionären, skulle gärna raka av mig allt håret om jag passade i det, tyvärr är det inte så.

David sa...

Väldigt många killar ser bäst ut i rakat, alltså 4-5mm. Testa det, så kanske du kan spara ytterligare lite pengar och på köpet kanske se ännu bättre ut (och dessutom ha den lätt skönaste frisyren).

Mvh David

Jag ska bli rik sa...

David, vågar inte testa det, är lite feg av mig om jag ska vara ärlig.

Jag tror mer på att behålla sidbenan efter att ha läst artikeln ;)

Anonym sa...

jag klipper sambon så kostnaden är 0kr.själv har jag långt hår och klipper toppar och lugg själv!
sådeles 0kr där oxå.

David sa...

Alltså, jag har alltid klippt mig själv hemma med rakapparat (med hjälp av pappa). Av ett misstag ställde jag in för kort när jag klippte mig själv en gång, och märkte hur bra det såg ut. Du borde verkligen testa en gång till att börja med. Om jag hade sett dig hade jag förmodligen kunnat göra en bedömning baserat på din skull shape (om du har äggskalle eller väldigt mycket ojämnheter, gör du nog bäst i att ha kvar håret).

Mvh David

Jag ska bli rik sa...

Ekonomitips, skulle aldrig klara av att klippa mig själv. Men om du kan så är du duktig.

David, du kommer inte att klara av att övertala mig ;) Mitt huvud har dessutom otroligt många ojämnheter :)