tisdag 27 maj 2008

Varför jag ska bli rik

Pengar är inte allt här i livet, det finns mycket annat som är viktigare, exempelvis kärlek och välbefinnande. Jag skulle varken offra familj eller vänner för pengarnas skull.

Men med pengar uppstår möjligheter. Där pengar kan likställas med en biljett som krävs för att ta vara på möjligheten. Och det är just möjligheterna att kunna göra det jag vill i livet som jag strävar efter.

Jag vill få tid över till annat än att jobba. Det skulle inte vara fel att bo utomlands under vinterhalvåret och vända hem till Sverige under vår och sommar. Jobba halvtid är en annan dröm. Det går att göra listan lång.

Med ett långsiktigt sparande kommer jag att skaffa mig en god ekonomi och större möjligheter att påverka mitt liv.

Relaterade inlägg


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: