måndag 2 juni 2008

Ett målmedvetet sparande

Jag är en målmedveten person. Vill bland annat skaffa mig ett bra jobb och en god ekonomi. Samtidigt vill jag må bra både psykiskt och fysiskt. Det kan kännas både pressande och stressande att vara en sådan person som hela tiden strävar efter att uppfylla sina mål. Men i det stora hela tror jag att det är positivt.

För mig betyder det mycket att vara målmedveten. Det ger mig den drivkraft som krävs för att nå de mål jag har i livet. Då är det inte konstigt att man sätter ribban högt och vill bli miljonär. Jag tror att allt går bara man vill.

Om ni tidigare undrat varför mina mål är så pass stora så förstår ni nu varför. Jag är en målmedveten person som tror att ett långsiktigt sparande kräver ett långsiktigt och ambitiöst mål.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Det är bra att vara målmedveten. Se till att ha kul i dina ungdomsår också bara!

Jag ska bli rik sa...

Sjukpensionären, absolut ska jag se till att ha kul och ännu roligare blir det med åren ;)

Rikframtid sa...

Målmedvetna människor lyckas! vill jag gärna tänka iaf eftersom jag själv är väldigt målmedveten :)

Jag ska bli rik sa...

Rikframtid, såklart vi lyckas!