söndag 1 juni 2008

Tråkig landskamp utan kostnad

Nyss hemkommen från en usel landskamp i fotboll mellan Sverige och Ukraina på Råsunda. Slutade med en förlust för Sverige med 0-1 i genrepet inför EM som börjar nästa vecka.

Jag ska dock inte klaga då jag fick biljetten gratis av min arbetsgivare ICA - till ett värde av 455 kr. Skulle aldrig betala så mycket för att se en fotbollslandskamp.

Fick en riktigt bra sittplats på långsidan, bara några meter från Lennart Johansson och de andra fotbollspamparna.

Men det var inte bara jag som gled in på en räkmacka i helgen för att se gratis underhållning - även Finanskvinnan gjorde så. På tal om gratis underhållning fick jag även syn på en länkning från henne till en sidan om gratisevenemang i Stockholm, som säkert kan komma till användning i sommar.

Allt behöver inte kosta pengar för att man ska ha roligt. Även gratis kan vara gott.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Admin sa...

Gratis är alltid trevligt. Matbutiker är bra extrajobb.

Anonym sa...

precis! mycket i livet är gratis.

Jag ska bli rik sa...

Billigt bra - men gratis bäst! ;)