söndag 1 juni 2008

Min ekonomi - 2008-06-01

I egenskap av student med ökande studieskulder är det inte troligt att min nettoförmögenhet kommer att öka framöver. Jag kommer snarare att lägga ner krut på att motverka en negativ förändring av den.

Här kommer den allra första sammanställningen av min ekonomi:

Tillgångar
Bankkonto och kontanter: 33 466 kr
Fonder: 65 338 kr

Skulder
Studielån: 46 789 kr

Nettoförmögenhet (skillnaden mellan tillgångar och skulder): 52 015 kr

Förändringar sedan april:

Tillgångar: +2 108 kr
Skulder: +4 986 kr
Nettoförmögenhet: -2 878 kr

Kommentar:
Fick min första lön från ICA den här månaden och det syns i sammanställningen. Arbetar oftast på helgerna när det är 100% OB. ICA måste vara världens bästa extrajobb om man ser till helgerna.

Studieskulderna ökar i vanlig takt, dock blir det ingen utbetalning i juli när vi är lediga från skolan. Kan berätta att det blir en sparsam sommar på hemmaplan för min del.

Ser ljust ut tycker jag, nettoförmögenheten sjönk med runt 3 000 kr under månaden.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Rikframtid sa...

Gillar jobb med OB på helger, då lönar det sig att lägga sin helg på jobbet

Jag ska bli rik sa...

Rikframtid, då är vi två om det!